fredag den 12. juni 2009

Altså Altså.. så gik der aligevel alt for lang tid mellem mine opdateringer (;

Nå men nu har jeg jo så både været til USM (uoff. skandinaviskmesterskab) & SM (sjællandsmesterskab)
USM var super hyggeligt, og kaninerne hoppede generelt rigtig flot, (især mine ;D).
Der var ikke en kanin jeg fortrød jeg havde med, de fik alle en pind, en oprykning eller blev elite i endten højde eller længde, mere perfekt kunne det jo ikke blive ;)
Cotton, fik pind på Let lige, og rykkede senere på dagen op i Middelsvær Lige via klasseprøve.
Nicoline, fik pind på Let lige.
Jumper, blev elite længde på 150 cm. & slog dermed også sine egen personlige rekord.
Nero, fik pind på Middelsvær Lige (sin sidste til svær), og blev elite højde på 65 cm.
Quatro, fik sin 2. pind på Middelsvær Lige, og bestod senere på dagen en klasseprøve til Svær lige.
Egernis, fik pind på Middelsvær Kroget, (han plejer ellers altid at være for langsom), & blev elite højde på 60 cm.

Så det gik somsagt super godt :)
SM på Roskilde Dyrskue
Egentlig vidst jeg ikk helt om jeg ville tilmelde nogle dyr til Dyrskuet i år, eftersom jeg ingen elite kaniner havde. Men så blev jeg hurtig enig med mig selv om, at jeg ville fortryder det når jeg så tog der ned, så jeg tilmeldte et par i højde & længde, selv om det på ingen måde er nogle af mine kaniners stærke sider. Men det var nu super hyggeligt der nede!

Jeg tog der ned om fredagen, hvor det regnede, og der så vi så hesteshowet, rigtig flot! Så havde jeg heldigvis fået lov til at sove hos Mette om natten, så jeg slap for at ligge på nogle iskolde fliser i et totalt koldt telt.. istedet for lå jeg hjemme i Mettes dejlige seng ;)
Lørdag, skulle jeg hoppe højde om eftermiddagen, og ellers tullede jeg bare rundt sammen med de andre tøser (som altid), om aftenen var der grillfest hos kaninavlerforeningen, så der var vi også med, samtidig var der også klasseprøver, og jeg skulle da lige prøve med Manãna, til Middelsvær, og hun bestod sørme i første forsøg på kroget, på lige skulle hun lige lave en totalt sjuske fejl.. altså altså Manãna. På vej hjem (til Mette) fra Dyrskuet, stoppede vi lige ved en tankstation, og fik Manãna parret med Stina, fra Stald Asta La Vistas, Saki, super skøn Japaner S/G Dværgvædder fra Bent. Søndag, var det lidt det samme, der skulle vi bare hoppe længde og bag efter skulle der ellers pakkes sammen, og jeg trængte bare til at komme hjem, det må nok siges at have være hårdt at være på sådan 3 weekender i træk.
Først Sverige, så Skjern & så Roskilde, jeg får da ellers oplevet noget ;)
Nå, men så er Jordbærgården's Belive It or Not ellers blevet parret med Wind's Egernis, så må vi se om der kommer noget eller hva..!?
Sidst hun blev parret med Joseph kom der ikke noget, vildt surt, der var ellers indtil flere reservationer på det kuld, og det kan jeg ellers godt forstå, men jeg er nu også sikker på at Bell X Egernis bliver lige så godt, for de passer bare PERFEKT sammen, så hvis der er nogle der er på udkig efter en hopunge med super talent her om et stykke tid, må man lige skrive (:

Lidt fra hundefronten, 'Lille Box'/Roxy, har fået sig en ny ven, Heidi, så hun er lige på højskole tur i Jylland, så må vi se hvad tiden bringer, hun har det i hvert fald (hva jeg har hørt) rigtig godt! og hun er jo også bare rigtig kær, det kommer man sku ikke udenom! Glemmer aldrig den første nat hun skulle sove inde hos mig, hun skreg og hun skreg HELE natten, men stædig som jeg er, skulle hun blive, for jeg gir mig sku ikke så let! Og hun skal da i hvert fald ikke vinde.. (:
Nå, men det er hun da heldigvis kommet fra, og nu elsker hun at sove i sit lille bur, så jeg håber hun har fået sig et godt sted at sove hos Heidi...

Alt for nu!
(Nu skal jeg ud i regnvejret og fodre kaniner, ØV ØV!!)







Tak til Mette, Lisette & Kamilla, som har været så søde at tage billeder ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar